Jeszcze w 2012 roku blog na sklepie internetowym był niezwykle rzadki. Generalnie opisy produktów nie robiły żadnego wrażenia jeżeli w ogóle były.

Mowa oczywiście o przeciętnym sklepie internetowym, ponieważ część już wtedy dbała o społeczność. Sześć lat temu wydarzyło się coś wyjątkowego w wyszukiwarce Google. Został bowiem wprowadzony nowy algorytm o nazwie Panda. Badał on wartość serwisu internetowego pod względem zawartości treści i ich jakości. Jeżeli ktoś zna internet z tamtego okresu szybko domyśli się, że najbardziej poszkodowane w tym wszystkim były sklepy internetowe.

Właściciele sklepów kopiowali, powielali opisy produktów, lub ich w ogóle nie dawali. Panda ukarała wszystkich, sprzedawcy chcąc zachować swoje internetowe biznesy, zmuszeni byli się dostosować.

Zaczęto zwracać większą uwagę na opisy produktów, na sklepach internetowych zaczęły pojawiać się nowe treści, więcej i lepsze jakościowa. Zaczęły powstawać blogi, związane z branżą, w której funkcjonował dany sklep internetowy.

Gdyby nie Google Panda, dzisiejszy internet na pewno nie byłby tak bogaty, w wyjątkową unikalną treść. Prowadzeni bloga na sklepie internetowym ma dużo więcej korzyści ale o tym w dalszej części artykułu. Najpierw opowiem jak taki blog powinien wyglądać i jak powinno się go prowadzić.

Zobacz naszą ofertę dla sklepów internetowych

 

Jak prowadzić bloga na sklepie internetowym?

blog 1

Zacznijmy od samego wyglądu. Blog przywiązany do Twojego sklepu internetowego powinien być przejrzysty, estetyczny powiązany wizualnie z szata graficzną Twojego sklepu internetowego. Użytkownik wchodzący na takiego bloga nie powinien zauważyć, żadnej różnicy. Tyczy się to przede wszystkim rozwiązań typu sklep jest platformie x, blog jest oparty np.: na Wordpress. Podsumowując blog i sklep internetowy mają tworzyć spójną całość.

Blog to świetne miejsce by zamieszczać informacje, związane z naszą branżą i z tym co sprzedajemy. Możemy zamieszczać na nim testy produktów, które sprzedajemy, artykuły zestawiające ze sobą kilka podobny produktów lub eksperckie artykuły pomagające dokonać właściwego wyboru, klientom, którzy o branży nie mają zielonego pojęcia.

 Z punktu technicznego artykuły powinny zawierać słowa kluczowe, związane z branżą, naszymi produktami, linki do produktów. Artykuł na blogu nie powinien mieć mniej niż 300 słów.

 

 

Wartość SEO bloga na sklepie internetowym

O wartości SEO dobrze prowadzonego bloga w obrębie sklepu internetowego wiedzą sami ich właściciele. Co daje nam taki blog? Ogromną ilość merytorycznych treści, które zawierają słowa kluczowe na których nam zależy. Zwiększają ogólne nasycenie słowami całego serwisu. Zwiększają ilość wejść na serwis internetowy z tak zwanego „Długiego ogona”? Na czym to polega? Piszesz na przykład artykuł o „Rodzajach obiektywów do aparatów lustrzanych marki Canon”. W artykule przy każdym obiektywie dajesz link do tego samego w Twoim sklepie. Duża ilość treści dużo lepiej się pozycjonuje. Artykuł znajdują osoby, które chcą posiąść wiedzę. Dajesz użytkownikowi artykuł omawiający problem oraz linka do gotowego produktu. Zwiększasz nie tylko ruch na stronie, ale i sprzedaż. Jeżeli artykuł jest naprawdę dobry inni użytkownicy zaczną do niego linkować, udostępniać na portalach społecznościowych. Ruch na Twoim sklepie znowu wzrośnie.

 

 

Wartość bloga internetowego dla użytkownika sklepu

Oczywiście cały czas piszę o wartościowych blogach, które są pisane dla ludzi, nie dla nabijania serwisu WWW słowami kluczowymi. Wartość dobrego bloga dla użytkownika jest ogromna, zwłaszcza dla tych, którzy się nie znają na branży. Jeżeli będziesz pisał ciekawe zestawienia, porównania podobnych produktów, zrozumiałym językiem pomożesz nie jednemu Kowalskiemu dokonać właściwego wyboru. Sumienne testy produktów pozwolą pozwolą użytkownikowi upewnić się w planowanym wyborze lub uchronić go przed nieodpowiednim produktem dla niego. Wdzięczność użytkowników będzie ogromna, oczywiście dyktowana własną korzyścią ale tym lepiej dla Ciebie.

Użytkownicy widząc, że na Twoim sklepie internetowym, znajdują wszystkie niezbędne porady, szybko zostaną Twoimi stałymi klientami, a Twój sklep będą polecać innym, udostępniać znajomym. Dzięki rozwiązywaniu problemów i dostarczaniu najbardziej dopasowanych produktów stworzysz społeczność internetową dla której istnienie Twojego biznesu będzie oczywiste i bardzo pożądane.

 

 

Wartość promocyjna bloga na sklepie internetowym

blog 2

Jest to między innymi wartość SEO, która wpływa na pozycję w wyszukiwarkach internetowych. Zwiększasz dzięki temu ruch na sklepie internetowym głównie z wyników wyszukiwania Google. Jest to też wartość jaką ma blog dla użytkownika. Jeżeli rozwiązujesz problemy dostarczasz na czas produkty, normalną rzeczą jest że klienci będą Cię sami promować polecając. Udostępniane przez nich artykuły z Twojego bloga na profilu Facebook, są też cenną promocją – zyskasz nowych czytelników, nowych klientów.

Wartościowy blog może zwiększyć zapisywalność na newsletter, który jest również niezbędny w kampanii promocyjne dla sklepu internetowego. W wiadomościach mailowych możesz zamieszczać skróty do nowych artykułów, a zarazem zamieszczać informacje o promocjach w sklepie internetowych, o nowych produktach.

 

Blog na sklepie internetowym to jedno z najlepszych przedsięwzięć jakie możesz wdrożyć w e-commerce. Rzetelnie prowadzony blog z pewnością zwiększy sprzedaż produktów, przybliży Cię do sukcesu. Blog jednak wymaga pewnych zdolności i czasu. Więcej zagadnienień dotyczących promocji sklepu internetowego znajdziesz w artykule: PROMOCJA SKLEPU INTERNETOWEGO