Tworzenie stron WWW firmowych – co ważne?

 

Obecne standardy internetowe oraz trendy panujące w sieci od stron firmowych wymagają znacznie więcej, niż jeszcze kilka lat temu. Coraz

większa konkurencja, w każdej z branż oraz intensywnie kopiowane schematy budowy witryn, zmuszają do poszukiwania koncepcji pozwalającej się wybić ponad tłum. Jest to warunek aby potencjalnemu klientowi serwis WWW zapadł w pamięć.

 

Do nie dawana wystarczyło wykonać serwis z kreatora bądź aplikacji typu WYSIWYG, by jakoś to funkcjonowało, przynosiło zysk. Dziś trzeba walczyć o zaufanie i ścigać się o lepsze wyniki w wyszukiwaniach Google. Poniżej przedstawiam kilka warunków, które należy spełnić przy produkcji strony internetowej firmowej.

 

 

Tematyczna, unikalna szata graficzna

Szata graficzna strony firmowej powinna nawiązywać do branży w której owa firma działa. Użytkownik wchodzący na stronę internetową, po pierwszym, pobieżnym rzucie okiem powinien wiedzieć, że trafił dobrze. Temat graficzny serwisu powinien być unikalny, nieskopiowany, nie pochodzący z szablonu. Unikalność w sieci obecnie jest podstawą. W dzisiejszych czasach, gdy jesteśmy bombardowani informacjami zewsząd, zwracamy uwagę jedynie na to co się wyróżnia, zapamiętujemy to co wyjątkowe, niepowtarzalne i nie ważne czy nam się to podoba czy nie. Jednak aby przytrzymać użytkownika musi mu się do tego jeszcze witryna podobać. Jaki jest cel szaty graficznej?

  • Przekonanie użytkownika, iż trafił na stronę WWW, której szukał, bez zmuszania go do czytania (oczywiście w pierwszych sekundach);

  • Sprawienie wrażenia estetyki, dbałości o szczegóły, profesjonalizmu, nowoczesności;

  • Wciśniecie się do pamięci użytkownika, niech stronę zapamięta;

  • Wygoda obsługi, czyli dobrze widoczne nawigacje, czytelny tekst;

 

 

Szybkość ładowania strony

Często jest to duży problem dla stron internetowych. O ile jest to blog mamy do czynienia jedynie z frustracją użytkowników. Jeżeli jest to strona firmowa, tracimy potencjalnych klientów, a to przekłada się na stratę finansową, którą właścicielowi takiej strony, ciężko nawet oszacować. Tak, użytkownicy opuszczają strony, które ładują się powyżej kilkunastu sekund. Nie jest to też reguła, mogą zrobić to wcześniej lub później. Czas ładowania tego typu witryn powinien wynosić do ok 4 sekund (dla stron bogatych wizualnie).

 

 

Informacja to sens istnienia internetu

Strona internetowa firmowa, powinna przedstawiać wszystkie niezbędne informacje dotyczące działalności firmy, jej oferty, cennika oraz danych kontaktowych. Informacje powinny być przedstawione w jak najbardziej jasny, czytelny sposób. Jeżeli ich zapis wymaga użycia fachowych pojęć, powinny one być wyjaśnione, ponieważ klienci korzystają z usług innych firm nie muszą się znać na danej branży i zazwyczaj faktycznie się nie znają. Niby logiczne, lecz w praktyce można zaobserwować zupełnie co innego.

 

 

Optymalizacja serwisu

Optymalizacja serwisu polega na dostosowaniu go do jak najbardziej przyjaznej formy dla wyszukiwarek internetowych. Szczegóły zostawię na osobny artykuł, ale mniej więcej wygląda to tak, że witryna powinna być „stylistycznie” poprawna pod względem kodu HTML oraz treścią zawartą na niej, czyli odpowiednio dobrane nagłówki (od h1 do h6), odpowiednie ich rozmieszczenie, stosowanie tytułów dla zawartości podstron ich opisów, słów kluczowych. Ważne słowa należy uwidocznić pogrubieniem, podkreśleniem bądź kolorem. Odpowiednia optymalizacja serwisu pomaga wyszukiwarką internetowym, zrozumieć tematykę, wartość strony internetowej, a tym samy ustawić ją w odpowiednim miejscu, w wynikach wyszukiwania. Na pozycje strony w Google mają wpływ również inne czynniki takie jak na przykład linki. Jednak optymalizacja jest niezbędnym, a zarazem pomocnym procesem.

 

 

Socialmedia – co raz szybszy obieg informacji

Jest to bardzo ważny element witryn WWW. Na tyle ważny, że zwróciły na niego uwagę nawet przeglądarki internetowe. Socialmedia pomagają w budowaniu zaufania w sieci, pozyskiwania dodatkowej sieci na prezentację oferty, produktów.

Aktualności

Nowa strona internetowa X-CMS

26-05-2017 Wyświetleń:877 Aktualności

Strona internetowa dla X-CMS

Projekt systemu zarządzania treścią X-CMS z naszego warsztatu doczekał się własnej strony internetowej. Uznaliśmy, że projekt jest na tyle rozwinięty iż powinien posiadać własny serwis internetowy i na nim przechowywać...

Czytaj więcej

Tworzenie stron WWW - częste pytania

12-10-2016 Wyświetleń:2116 Aktualności

Często zadawane nam są pytania dotyczące samego procesu tworzenia stron internetowych. Dlatego zdecydowaliśmy się na rozpoczęcie cyklu artykułów, odpowiadających na najczęstsze pytania.

Czytaj więcej

Aplikacja do wystawiania faktur Online

02-05-2015 Wyświetleń:206742 Aktualności

Udostępniliśmy nowe rozszerzenie do naszego systemu zarządzania treścią – aplikację do wystawiania faktur online. Teraz możesz mieć dostęp do swoich dokumentów z każdego

Czytaj więcej

Najnowsze kursy

Tworzenie stron z Page Builder

22-01-2016 Wyświetleń:2030 Joomla!

Jest potężnym narzędziem służącym do organizacji treści na stronach serwisu. Posiada kilkadziesiąt dodatków, a jego moc tkwi w prostocie układania elementów na stronie serwisu.

Czytaj więcej

Joomla 3 - Edycja treści

01-05-2015 Wyświetleń:4594 Joomla!

  Głównym elementem systemu CMS Joomla! Jest komponent artykułów. To właśnie ten komponent odpowiada za wyświetlanie treści na podstronach. Aby przejść do panelu

Czytaj więcej