W tym artykule postaram się pokrótce wyjaśnić co to jest agencja reklamowa i czym agencje reklamowe się zajmują. Agencje reklamowe to firmy zajmujące się promocją. Promocją

szeroko pojętą. Zadaniem tego typu firm jest sprawianie, aby inne firmy korzystające z usług tej pierwszej więcej zarobiły. Branża reklamy to bardzo dochodowy biznes, mimo tego rynek Polski nie jest zasypany agencjami reklamowymi, a ceny za ich usługi nie stoczyły się na dno górki popytowej.

 

Agencja reklamowa jeżeli chce odnosić sukcesy i utrzymać się na rynku musi posiadać doskonałych specjalistów od reklamy, którzy bez problemu odnajdują się w obecnych czasach, a nawet sami wyznaczają nowe, nowoczesne trendy. Warunkiem sukcesu agencji reklamowe jest jeszcze większy sukces jej klienta.

Zadaniem agencji reklamowej jest zwiększenie sprzedaży, zarobków swoich klientów. Przed rozpoczęciem kampanii reklamowej najpierw są opracowywane metody, techniki reklamowe, dopasowane do danego zlecenia. Agencje reklamowe stosują kilka bardzo ogólnych rodzajów reklamy które z kolei można podzielić na kilka podkategorii. Wyróżniamy kampanie reklamowe telewizyjne, radiowe, internetowe oraz lokalne. Przy większych zleceniach korzysta się ze wszystkich sposobów z różnym nasileniem i forma przekazu.

 

Reklama internetowa polega na zdobywaniu potencjalnych nabywców głównie z grupy wiekowej do 45 lat. Wszystkie reklamy kierowane do młodzieży skupiają się głównie na internecie. Reklama w sieci internetowej w dzisiejszych czasach korzysta z miedzy innymi z sieci społecznościowych, reklamach w postaci banerów reklamowych na znanych i chętnie odwiedzanych portalach, wyszukiwarek internetowych dzięki pozycjonowaniu strony reklamowej produktu, reklam adwords.

 

Reklamą telewizyjna jednak obejmuje najszerszą grupę wiekową bo są nią dzieci od najmłodszych lat jak i ludzie u schyłku życia. Reklamy przeznaczone dla określonej grupy wiekowej umieszcza się na kanałach gdzie najwięcej telewidzów jest z właśnie z danej grupy.

 

Reklamy lokalne zazwyczaj realizowane są za pomocą wydruków poligraficznych takich jak plakaty, ulotki, billboardy. Reklama lokalna obejmuje wąski obszar, ograniczający się do miejsca działań reklamowych w sensie fizycznym. Reklama lokalna jest jedną z najbardziej kosztownych reklam, gdy porównać zasięg, cenę, sortowanie odbiorców. Główny wpływ na cenę mają takie czynniki jak wydruk materiałów reklamowych, opłacenie przestrzeni reklamowej, opłacenie firmy lub pracowników do roznoszenia materiałów promocyjnych, transport.

 

Agencje reklamowe przy promowaniu znanych już marek korzystają z wszystkich tych metod, aczkolwiek z różnym natężeniem. To jaką metodę wybierze dla swojego klienta zależy od grupy odbiorców, oraz od funduszu przeznaczonego przez klienta na reklamę.